4 Nisan 2011 Pazartesi

RADAR



Bu bölümde sizlere her ay benim radarıma takılanlar, dikkat çeken konular ve dosyaları yazacağım. Bu ayki konum yapıtları kadar özgün karakterleri ile Frida Kahlo ve Diego Rivera.

Geçen ay FridaKahlo&Dieogo Rivera sergisi için İstanbul Pera Müzesi’ndeydim. Ülkemizde eserleri ilk kez sergilenen iki sanatçının koleksiyonu beni etki alanına alan nadir sergilerden biriydi. Adeta her tabloya büyülenmiş şekilde baktım. İlginç mizacı, saç modelleri, kıyafet- leri ve takılarıyla beni farklı bir dünyaya götürdü. Özellikle bu sözleri ile sanki başka bir dünyadan gelmiş izlenimi uyandırdı, “Olağanüstü bir yaratığın müttefiki olarak üstlendiğim zor ve anlaşılması güç rolde ödülüm, kırmızı bir yığının içinde yeşil bir noktadır, dengedir benim ödülüm.” Sergiden hemen sonra 2002 yapımı Frida Kahlo’nun sanat ve yaşam hikâyesini anlatan biyog-rafik filmi seyrettim ve filmde Frida’yı canlandıran Salma Hayek’in oyunculuğuna hayran kaldım. Siz de 20. yüzyıl sanatının Meksika ve dünyadaki en çarpıcı iki figürünün hayat hikayesine bir göz atmalısınız.

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder